Med mobilbanken får du enkelt oversikt over de banktjenester du bruker aller mest, rett i lomma. Enkel pålogging med ansikt, finger eller firesifret kode.

Med mobilbanken får du raskt og enkelt tilgang til de banktjenestene du bruker aller mest, enten du er på farten eller hjemme i sofaen. Du logger inn ved hjelp av ansiktsgjenkjenning, fingeravtrykk eller en firesifret kode.

God oversikt

Mobilbanken gir deg oversikt over kontoene dine, og rask tilgang enten du skal betale, overføre, se forfall, siste bevegelser eller endre kontoinnstillinger.

Mobilbank for barn og unge

Vi har en egen mobilbank for deg som er 7-17 år. For å ta den i bruk må du ha egen nettbank og mobilnummeret ditt registrert hos oss.

Du får god oversikt over kontoene dine, du kan overføre penger og sjekke siste bevegelser. Andre nyttige tjenester er hent PIN-kode til kortet, sperre kort og endre regionsperre.

Last ned mobilbanken

Mobilbanken er tilgjengelig i App Store og Google Play.

Spørsmål og svar

Jeg har glemt koden til mobilbanken – hva gjør jeg?

Du må slette app-en på telefonen din, og installere den inn på nytt. Når du aktiverer mobilbanken på nytt, vil du få mulighet til å lage ny kode.

App-en finner du i App Store eller i Google Play.

Kan flere bruke mobilbanken på samme mobil eller nettbrett?

Nei. App-en og mobilen eller nettbrettet er personlig og lagres på den som registrerer seg. Om flere må bruke banktjenester på samme mobil eller nettbrett kan man logge inn i nettbanken via nettleseren.

Kan jeg installere mobilbanken både på telefon og nettbrett?

Ja, mobilbanken er i hovedsak lagd for mobil, men vil fungere godt også på nettbrett.

App-en finner du i App Store og Google Play.

Mobilbanken er låst. Hva gjør jeg?

Du må slette app-en på telefonen din, og installere den inn på nytt. Når du aktiverer mobilbanken på nytt, vil du få mulighet til å lage ny kode.

App-en finner du i App Store eller i Google Play.

Er det trygt å bruke mobilbanken med bare kode, ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk?

Ja, det er trygt! Når du registrerer deg i mobilbanken første gang med BankID, BankID på mobil eller uten BankID, får vi en elektronisk signatur som vi lagrer med informasjon om din telefon.

Dette gjør at vi kan gjenkjenne deg og din telefon når du senere logger inn i mobilbanken.

Husk å bruke tastelås og kode på din telefon slik at uvedkommende ikke får tilgang til telefonen uten kode.

Hvordan aktiverer jeg fingeravtrykk i mobilbanken?

For å bruke fingeravtrykk til å logge inn i mobilbanken må du først ha lagt inn fingeravtrykk på din telefon. Dette gjøres under innstillinger på telefonen. Deretter kan du aktivere fingeravtrykk under aktiveringen av mobilbanken.

Merk at dette krever iOS telefon med fingeravtrykkleser, eller Android 6.0 eller senere med fingeravtrykkleser. Dersom du bruker mobilbanken uten fingeravtrykk, og ønsker det på et enere tidspunkt, må du slette app-en og leggen den inn på nytt.

App-en finner du i App Store eller i Google Play.

Mobilsikkerhet

Sikkerhet på mobilen er viktig. Vi anbefaler alle brukere av mobilbanken om å skru på automatisk tastelås og kode. Mer informasjon om tastelås med kode og hvordan dette aktiveres finner du i brukerveiledningen fra produsenten av din mobiltelefon.