Hopp direkte til innhold

Depositumskonto

  • Renten er 0,05 %
  • Trygghet for både utleier og leietaker
  • Rentene tilfaller leietaker
Opprett konto
Leier du ut bolig? Med depositumskonto kan både utleier og leietaker være sikre på at pengene står trygt.

For å opprette en depositumskonto, må du som utleier være kunde hos oss, og leietaker må sette inn husleia på kontoen du har hos oss.

Dette trenger du for å opprette depositumskonto

  • Kopi av leiekontrakten
  • Fødsels- eller organisasjonsnummer på begge parter

Depositumskontoen vil være sperret, og uttak må gjøres av leietaker og utleier i fellesskap. Når leieforholdet opphører må begge parter avslutte kontoen skriftlig. Rentene utbetales til leietaker sammen med depositumsbeløpet, eller etter avtale.

Spørsmål og svar

Hvordan blir jeg kunde?

Registrer deg her for å bli kunde.

Har du BankID fra en annen bank, kan du bruke den. Da får du tilgang til nettbank umiddelbart og kan opprette kontoer derfra. Hvis du ikke har BankID fra før sender vi deg en velkomstpakke som inneholder kodebrikken.

Velkomstpakken hentes på posten. Husk å ta med pass!

Når du har mottatt kodebrikken kan du logge deg inn i nettbanken, opprette kontoer og bestille kort.

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Hva skjer når jeg registrerer meg som kunde?

Følgende skjer etter at du har registrert deg som kunde:

  • Du vil bli kredittsjekket.
  • Du vil motta et velkomstbrev med en kodebrikke som skal hentes på posten. Husk å ta med pass som legitimasjon.
  • Passord til nettbanken sendes som brev.
  • Når du har mottatt dette kan du logge deg inn i nettbanken, opprette konto og bestille kort.

Har du blitt kunde med annen banks BankID vil du få muligheten til å logge deg inn i vår nettbank umiddelbart etter registreringsprosessen.

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Hvordan bytter jeg bank?

Det er enkelt å bytte til oss. Du kan benytte BankID fra en annen bank, og nettbanken vil være klar til bruk med en gang du har fullført registreringen.

Vi hjelper deg også med å:

  • avslutte kontoer.
  • innhente opplysninger om AvtaleGiro-fullmakter, faste betalingsoppdrag og betalingsoppdrag som er lagt på forfall hos tidligere bankforbindelse og legge dette opp i vår nettbank.
  • innfri og flytte lån og kredittkortgjeld.
  • videreføre belastninger og innbetalinger på oppsagt konto hos tidligere bankforbindelse til ny konto.

Bytt til oss i dag

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!