Har du kontroll på kodebrikke og passord?

Hvordan logger du inn i nettbanken hvis BankID og BankID på mobil ikke skulle fungere? Sørg for å ha kontroll på kodebrikken og passordet ditt, så er du alltid klar for å logge inn.

Trenger du ny kodebrikke?

Ta kontakt med kundeservice på 23000800.

Mange av oss har gått helt over til å bruke BankID og BankID på mobil som påloggingsmetode til nettbanken. Det er en enkel og trygg måte å identifisere seg på. Men det finnes et tredje alternativ, som også er alternativet vi brukte før BankID kom på banen.

Ved å legge inn fødselsnummer, ditt personlige passord samt en engangskode fra kodebrikken din, kan du logge inn, også uten BankID eller BankID på mobil.

Men da må du kjenne til både hvor kodebrikken din befinner seg, noe som ikke er en selvfølge for alle de som nå bruker mobilen som kodebrikke med BankID på mobil, og du må huske passordet du opprettet første gang du logget deg inn.

Sjekk at du har kontroll

Vår oppfordring til deg i dag er todelt:

  • Kontroller at du vet hvor kodebrikken befinner seg og at den fungerer. Hvis ikke, kan du kontakte kundeservice for å bestille en ny.
  • Kontroller at du husker ditt personlige passord. Hvis ikke, er det mulig å bestille et nytt passord selv ved å:
    • Gå til landkreditt.no, velg Logg inn i øvre høyre hjørne, velg så nettbank.
    • Velg påloggingsmetode Med BankID eller Uten BankID, legg inn fødselsnummer som brukernavn og gå videre. Fortsetter du denne prosessen videre, vil du få opp muligheten til å velge glemt passord.

Har du dette under kontroll, vil ikke nedetid for BankID eller BankID på mobil ha noe å si for din tilgang til nettbanken.