Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

OCR-giro

  • Automatisk oppdatering av innbetalinger
  • Kunderegistrering med KID gjør innkrevingen mer effektiv
  • Enklere og raskere likviditetsoversikt

Med OCR-giro er det lettere for deg å se hvem kunden er og hva han eller hun betaler for. Du får enklere og mer effektiv innkreving av utestående fakturaer.

OCR-giro er tilgjengelig i de fleste regnskapsprogrammer. Bedriften får konteringsdata i retur, og en rask og sikker oppdatering av reskontro. Dermed slipper du å registrere innbetalingene manuelt.

KID kan bestå av kundenummer, avtalenummer og kontrollsiffer - du bestemmer selv innholdet. Da kan både kunden og hva betalingen gjelder bli identifisert. Hvis du også vil tilby AvtaleGiro til dine kunder, må kundenummeret være en del av KID.

Hva skal du gjøre for å starte med OCR-giro?

  • De fleste regnskapssystemer er tilrettelagt for OCR-giro. Sjekk eventuelt med din leverandør for å være helt sikker.
  • Vi tegner en avtale med din bedrift.
  • Du blir kontaktet av Nets Testgruppe (tidligere BBS), som tester utskriftskvaliteten på giroene du allerede har. Dette gjøres for at deres giroer skal kunne leses elektronisk.
  • Når testen er godkjent, får dere beskjed på e-post om at avtalen settes i drift.