Logg inn

Spørsmål og svar

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt passordet?

Du kan få tilsendt nytt førstegangspassord fra vår innloggingsside til nettbank. Velg den påloggingsmetoden som du har glemt passord til, det vil si Med BankID for nytt av BankID-passord eller Uten BankID for nytt nettbankpassord.

Med BankID: Velg innlogging med BankID, legg inn fødselsnummer og klikk neste. Velg så Avbryt, på neste side velger du Glemt BankID passord og følg stegene videre.

Uten BankID: Velg innlogging uten BankID, legg inn fødselsnummer og klikk Neste. Velg Glemt passord på neste side og følg stegene videre.

Ditt nye passordet må inneholde minimum 8 tegn.

Dersom du opplever problemer i prosessen kan du ta kontakt med oss på telefon 23 00 08 30, eller via melding i nettbanken. Det er fint om du har kodebrikken tilgjengelig.

Kan jeg bruke BankID fra annen bank?

Ja, du kan bruke BankID fra annen bank til å logge inn og godkjenne betalinger i nettbanken. Du kan også bli kunde ved å benytte BankID fra annen bank.

Husk at du ikke må avslutte kundeforholdet i tidligere bank før du har bestilt BankID hos oss. Da kan kodebrikke fra tidligere bank slutte å fungere. BankID bestiller du i nettbanken.

Enkelte av våre produkter og tjenester krever at du må identifisere deg med pass.

Bør jeg bruke BankID-app?

Har du mobilen med deg, har du alt du trenger for å logge deg inn i nettbanken. Det er et fleksibelt alternativ når du er på farten.

BankID-appen finner du i App Store eller Google Play. Du må ha iOS12/Android 6 eller nyere for at appen skal fungere. Last ned og aktiver appen ved å identifisere deg med din eksisterende BankID fra Landkreditt Bank.

Steg-for-steg: Slik aktiverer du BankID-app med BankID på mobil, BankID-app med kodebrikke eller BankID-app med koder.

Hva er BankID?

Enten du skal identifisere deg eller signere, er BankID den mest anvendelige elektroniske identifikasjonen i Norge. BankID gjør det meste enklere: Enten du skal signere kjøpekontrakt, legge inn bud på bolig eller signere dokumenter der det ikke er behov for å møte opp personlig.

Med BankID kan du alltid gjøre rede for hvem du er, enten du bruker kodebrikke eller BankID-app.

Med BankID identifiserer du deg gjennom å bruke fødselsnummer sammen med kodebrikken eller BankID-appen, samt det personlige passordet du har valgt for å få tilgang til din BankID.

BankID aktiverer du i nettbanken.

Sjekk ut videoen og lær mer om kodebrikker, BankID og innlogging i nettbanken.

Hvordan bytter jeg brukersted for BankID?

Når du skal logge inn i nettbanken med BankID kan du velge mellom ulike identifiseringsmetoder dersom du har BankID fra flere banker. Dette valget har du kun dersom du har BankID fra flere banker.

Slik bytter du bankID

Hva er kredittkort?

Et kredittkort er et kort som ikke er knyttet opp mot en konto. Du får innvilget et maksbeløp som du kan bruke. Hver måned vil du motta en faktura på det beløpet du har handlet for. Les mer om Landkreditt Mastercard.

Hvordan aktiverer jeg mitt nye kredittkort?

Kortet må aktiveres før bruk. Det gjør du enkelt på én av disse måtene:

  • Tast PIN-koden din første gang du betaler med kortet.
  • Aktiver kortet på Mitt Landkreditt Mastercard Ekstern lenke. Logg inn og aktiver kortet under Korttjenester.

Har du glemt PIN-koden på bankkortet?

Du kan finne PIN-koden til bankkortet ditt i nettbanken.

Logg inn i nettbanken. I menyen velger du hent PIN-kode. Tast inn CVV2-koden (de 3 siste sifrene i signaturfeltet på baksiden av kortet) samt utløpsdatoen på kortet.

Hvilken nettleser bruker jeg?

Whatismybrowser.com Ekstern lenke. er en ekstern nettside som gir deg informasjon om hvilken nettleser (browser) du benytter akkurat nå.