Landkreditt Bank setter ned renten på boliglån

Landkreditt Bank kutter rentene med inntil 0,6 prosentpoeng. Renteendringen gir en beste rente på boliglån på 2,75 prosent nominelt.

Landkreditt Bank skiller ikke på alder. Ny beste rente er derfor ikke bare for unge eller kunder med førstehjemslån, men for alle som har tilfredsstillende betjeningsevne og sikkerhet.

—      Vi skal være konkurransedyktige på pris. Vi har dessuten klare vekstambisjoner, og med utviklingen vi opplever i rentemarkedet i disse dager, er et rentekutt både avgjørende og naturlig. Det er også hyggelig at våre kunder får nyte godt av det lave rentenivået, sier Ole Laurits Lønnum, konsernsjef i Landkreditt Bank.

Nye rentesatser for boliglån gjelder fra mandag 12. januar for nye kunder. For eksisterende kunder av Landkreditt Bank, trer endringen i kraft 16. mars 2015.

Blant markedets beste betingelser på innskudd

Landkreditt Bank reduserer samtidig innskuddsrentene. Ny innskuddsrente på kapitalkonto vil være 2,25 prosent på innskudd fra og med 100.000 kroner. Kapitalkontoen vil dermed fortsatt være én av markedets beste.

De nye prisene på innskudd gjelder fra 16. mars 2015.

Landkreditt Banks prisliste er tilgjengelig på bankens nettside www.landkredittbank.no

Ole Laurits Lønnum, Konsernsjef i Landkreditt Bank

E-post: ole.laurits.lonnum@landkredittbank.no