Kutter boliglånsrenten til rekordlave 1,99 %

Landkreditt Bank posisjonerer seg for vekst og kutter boliglånsrenten med inntil 0,26 prosentpoeng. Den nye beste renten på 1,99 prosent er markedets billigste som ikke er knyttet til alder, geografi eller medlemskap i bestemte organisasjoner.

Den nye beste renten på 1,99 prosent er for boliglån over 2 millioner innenfor 75 prosent av boligens verdi, og er oppnåelig for alle kunder med tilstrekkelig sikkerhet og betalingsevne. Dette gjør den til markedets beste boliglånsrente for alle*.

- For oss er alle kunder like viktige. Derfor er ikke alder, geografi eller medlemskap i bestemte organisasjoner avgjørende for hvilken rente du får på boliglånet ditt. Så lenge betjeningsevne og sikkerhet er på plass, er vår beste rente innen rekkevidde for alle, sier Ole Laurits Lønnum, konsernsjef i Landkreditt Bank.

Norges Bank lot styringsrenten forbli uendret ved rentemøtet 17. desember. Når Landkreditt Bank nå likevel setter ned renten på boliglån, er det i tråd med konsernets planer om å vokse.

- Vi er i gang med en vekststrategi som skal styrke oss i konkurransen om kundene. Personmarkedet er stadig viktigere for oss, og med en beste rente på 1,99 prosent er vi godt posisjonert i kampen om boliglånskundene, fortsetter Lønnum.

God vekst i 2015

Stadig flere låner til bolig hos Landkreditt Bank. Frem til og med 31.12.2015, økte volumet på boliglån med 27 prosent i 2015.

- Vi opplever meget god vekst både i landbruket og i personmarkedet i 2015, noe vi naturligvis er svært fornøyde med. Det gir oss et solid utgangspunkt for vekststrategien vi er i gang med, sier Lønnum.

Rører ikke innskuddsrenten

Selv om renten på boliglån nå settes ned, forblir innskuddsrentene de samme.

Renteendringene trer i kraft umiddelbart for nye kunder, og fra 8. mars for eksisterende kunder.

Se vår prisliste

Last ned pressebilder her  (Fotokreditering: Bjørn H. Stuedal)

*I følge Finansportalen.no per dags dato.

Kontaktinformasjon:

Ole Laurits Lønnum