Kutter boliglånsrenten til ny beste rente på 2,25 %

Landkreditt Bank setter ned boliglånsrenten med inntil 0,25 prosentpoeng, til en ny beste rente på 2,25 prosent.

Med en beste boliglånsrente på 2,25 prosent, har Landkreditt Bank et av markedets beste boliglånstilbud, og det gjelder for alle typer kunder.

—      Vår beste rente er oppnåelig for alle kunder, så lenge betjeningsevne og sikkerhet er tilfredsstillende. Det spiller ingen rolle hvor mange år du er, eller om du er medlem av en bestemt organisasjon – alle kunder er like viktige for oss, og har de samme mulighetene, sier Ole Laurits Lønnum, konsernsjef i Landkreditt Bank.

Sterk vekst på boliglån i 2015

Stadig flere låner til bolig hos Landkreditt Bank. Frem til og med 30. september, har volumet på boliglån økt med 22,5 prosent i 2015. Dette gir rekordhøyt volum i personmarkedet.

—      Vi har hatt en fantastisk vekst på boliglån i 2015. Vi er i gang med en mer offensiv vekststrategi, og skal fortsette å ta markedsandeler, også i personmarkedet. Konkurransedyktige priser er en viktig del av strategien, sier Lønnum.

Landkreditt Bank kutter også renten på landbrukslån. Rentekuttet på inntil 0,25 prosentpoeng gir en ny beste rente til kundene i landbruket på 2,95 prosent. For første gang i bankens historie er renten på landbrukslån nå under tre-tallet.

Renteendringene på lån trer i kraft umiddelbart for nye kunder, og fra 10. desember for eksisterende kunder.

Landkreditt Bank gjør også justeringer av renter på innskuddskontoer som følge av det lave rentenivået i markedet.

Landkreditt Banks prisliste er å finne på www.landkredittbank.no.

Last ned pressebilder her: http://bit.ly/1LARiOP (Fotokreditering: Bjørn H. Stuedal)

Line Sollie Karlsen
Informasjonskonsulent