Ny styreleder i Landkreditt

Hans Edvard Torp fra Re i Vestfold er ny styreleder i Landkreditt. Dette ble klart under konsernets årsmøte i Oslo 20.- 21. mars.

Torp tar over etter Knut A. Nordmo, som tidligere i år meddelte at han etter å ha sittet som styreleder i Landkreditt SA siden 2010 ikke stiller til gjenvalg for ny periode. Valget av Hans Edvard Torp var i henhold til valgkomitéens innstilling.

– Hans Edvard Torp er meget kompetent og godt egnet til å lede styret i Landkreditt SA. Som styremedlem siden 2013 kjenner han godt til vår virksomhet. Vi ser med forventning på å fortsette vårt gode samarbeid. Vi vil samtidig benytte anledningen til å takke Knut A. Nordmo for den solide innsatsen han har lagt ned gjennom sine ni år som styreleder, sier Ole Laurits Lønnum, konsernsjef i Landkreditt.

Bred erfaring fra tillitsverv

Hans Edvard Torp er gårdbruker i Re, nord for Tønsberg. Der dyrker han korn og produserer ender for Gårdsand. Han er tidligere leder for Vestfold Bondelag, og har bred erfaring fra ulike tillitsverv i landbruket. Han har sittet i Landkreditts styre siden 2013.

– Landkreditt er i en spennende utvikling og skal fortsette å styrke seg som landbrukets eget finanskonsern. Jeg ser frem til å ta fatt på oppgaven sammen med styret, administrasjonen og Landkreditts medlemsorganisasjon, sier Hans Edvar Torp.

Flere endringer i styret

Samtidig som Knut A. Nordmo takker for seg, har styrets nestleder Elisabeth Gjems også besluttet å gi seg. Wenche Kristiansen fra Nordland er valgt som ny nestleder.

Bjørn Kåre Grude fra Rogaland og Audhild Slapgård fra Trøndelag er valgt inn som nye styremedlemmer.