Landbruksforsikring blir Landkreditt Forsikring

Fra og med mandag 12. november 2018 skifter Landbruksforsikring navn til Landkreditt Forsikring og blir konsernselskap i Landkreditt SA.

I januar meddelte Landkreditt at konsernet hadde kjøpt seg opp i Landbruksforsikring. Dermed startet prosessen med å gjøre Landbruksforsikring til et nytt konsernselskap i Landkreditt.

Et sterkere Landkreditt

Nå er alle formaliteter på plass, og fra og med mandag 12. november skifter Landbruksforsikring navn og blir Landkreditt Forsikring.

–         Med Landkreditt Forsikring som nytt konsernselskap bygges et sterkere Landkreditt, med gode komplementære produkter innen bank, fond og forsikring samlet på ett sted. Dette er et ledd i vår strategi om å forsterke Landkreditt som landbrukets finanskonsern, og ambisjon om sterkere vekst i personmarkedet, sier konsernsjef Ole Laurits Lønnum.

–         Vår bransje endrer seg raskt med økt digitalisering. Med Landkreditt Forsikring på plass i Landkreditt, er vi godt rustet i denne utviklingen, fortsetter han.

Hva betyr dette for kundene?

Kunder av tidligere Landbruksforsikring, nå Landkreditt Forsikring, trenger ikke å foreta seg noe. Forsikringsavtalene fortsetter slik kundene kjenner dem, med samme priser og vilkår.

For eksisterende kunder av Landkreditt betyr dette at de i tillegg til å ha tilgang til gode fond- og banktjenester, nå også har tilgang til alle typer forsikringer på samme sted, med svært gode vilkår og priser.

Lønnum sier at man som kunde i Landkreditt er kunde i et annerledes finansforetak:

–         Vi er et samvirke, eid av norske bønder. Vi har ikke utbyttefokus, men reinvesterer overskuddet i virksomheten, til kundenes beste. På den måten kan vi levere kundeutbytte direkte gjennom å løpende ha meget konkurransedyktige priser og å være gebyrfrie på dagligbanktjenester, avslutter han.

Ole Laurits Lønnum, konsernsjef i Landkreditt

E-post: ole.laurits.lonnum@landkreditt.no