Chat

Vær oppmerksom på at vi av sikkerhetshensyn ikke kan svare på spesifikke spørsmål om kundeforholdet ditt på chat. Ring 23 00 08 00 for å komme i direkte kontakt med oss, eller send oss melding i nettbanken.

Bank

Forsikring

Dersom du har spørsmål til forsikring ber vi deg benytte kontaktskjema eller ringe oss på telefon: 23 00 08 00.

Kanskje finner du svaret her?

Velg tema:

Mest stilte spørsmål:

Hva er BankID?

Enten du skal identifisere deg eller signere, er BankID den mest anvendelige elektroniske identifikasjonen i Norge. BankID gjør det meste enklere: Enten du skal signere kjøpekontrakt, legge bud på bolig eller signere er det ingen behov for å møte opp personlig eller å sende dokumenter i posten.

Med BankID kan du alltid gjøre rede for hvem du er, enten du bruker kodebrikke eller BankID på mobil.

Med BankID identifiserer du deg gjennom å bruke fødselsnummer sammen med en kodebrikke eller engangskode på SMS, samt det personlige passordet du har valgt for å få tilgang til din BankID.

BankID bestiller du i nettbanken.

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Hvordan får jeg BankID?

Du kan du selv bestille BankID i nettbanken. Logg inn og velg BankID i menyen.

Du kan ikke logge inn med BankID fra annen bank og bestille BankID. Kodebrikke fra oss må benyttes.

Dersom du tidligere ikke er legitimert med pass må du kontakte kundeservice. Banken vil sende en PUM-forsendelse. Den må hentes ved personlig oppmøte på ditt lokale postkontor og det er kun pass som er gyldig legitimasjon. Straks din legitimasjonskopi er registrert i banken kan du bestille BankID i nettbanken.

For å bestille BankID for ungdom må ungdommen ha eget mobilnummer og e-postadresse. Samtykke må også være signert av foreldre/verger.

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Jeg får ikke bestilt BankID på mobil?

Dersom du opplever at aktiveringskoden ved bestilling av BankID på mobil ikke dukker opp på telefonen, kan årsakene kan være at:

  • WI-FI er aktivert på telefonen din. (bestillingen kan ikke kjøres over WI-FI)
  • Ustabil 4G-dekning, forsøk å slå av 4G.
  • For mange aktive programmer kjører på telefonen. Stopp alle programmer, eller start telefonen på nytt.

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Hva gjør jeg hvis jeg har glemt passordet?

Du kan selv bytte passord på vår innloggingsside for nettbank. Velg den  påloggingsmetoden som du har glemt passord på, det vil si Med BankID for bytte av BankID-passord eller Uten BankID for bytte av nettbankpassord.

Start innloggingen til du kommer til neste steg. Her klikker du på Glemt passord-lenken og følger stegene videre. 

Ditt nye passordet må inneholde minimum 8 tegn. Det kan være en fordel å velge samme passord til pålogging med og uten BankID.

Dersom du opplever problemer i prosessen kan du ta kontakt med oss på telefon 23 00 08 30, eller via melding i nettbanken. Det er fint om du har kodebrikken tilgjengelig.

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Hva gjør jeg hvis jeg ikke finner kodebrikken min?

Hvis du ikke finner kodebrikken din, kan vi hjelpe deg med å bestille en ny. Ta kontakt med kundeservice på 23 00 08 00. En ny kodebrikke koster 100 kroner.

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Hvor mye kan jeg låne?

Hvor mye du kan låne er avhengig av sikkerheten som stilles og husstandens totale inntekt.

Kalkulator: Sjekk din betjeningsevne

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Koster det noe å flytte boliglånet til dere?

Vi tar 500,- kroner i depotgebyr for etablering av nytt pant. Staten tar betalt for tinglysing. Se øvrige priser.

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Hva skjer etter at jeg har søkt om boliglån?

Sender du søknad om boliglån får du tilbakemelding umiddelbart.

  • Vi behandler saken, og sender tilbud ved tilsagn
  • Du aksepterer og returnerer lånepapirer i undertegnet stand
  • Vi tinglyser pantet
  • Lånet blir utbetalt

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Fant du ikke svaret? Søk her: