Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

Feilmeldinger

Jeg får feilmelding - hva gjør jeg?

De vanligste feilmeldingene i forbindelse med BankID på mobil:

C161

Vennligst kontroller at du har tastet riktig mobilnummer og fødselsdato og at du har aktivert BankID på mobil i nettbanken din.

C302

Opphev tastelåsen/skjermsparer. Prøv på nytt. Vedvarer feilen skal mobiloperatøren kontaktes.

C167

BankID på mobil-sertifikat er sperret. Vennligst logg deg inn i nettbanken med annen påloggingsmetode og sjekk detaljert status på BankID-sertifikat i Meny - BankID - BankID på mobil. Kontakt banken.

C307

Din BankID på mobil er sperret som følge av at du har tastet feil ID-PIN mer enn 3 ganger. Vennligst gå i nettbanken og opprett BankID på mobil på nytt fra menyen Innstillinger.

C106

Feil oppstod under godkjenning av BankID på mobil-sertifikat. Vent 30 sekunder, opphev tastelås eller skjermsparer og prøv på nytt. Hvis feilen vedvarer, vennligst kontakt banken og oppgi feilkode c106. Ettersom feilen kan være relatert til din telefon, kan det også være et alternativ å flytte SIM kortet på en annen telefon og forsøke på nytt.

C131

Forrige handling pågår fremdeles på telefon. Vennligst prøv på nytt. Hvis feilen vedvarer, vennligst kontakt banken og oppgi feilkode C131.

C105

Kundeservice hos banken må kontakte BankID Support hos Nets.

C290

Vennligst kontroller at du har oppgitt riktig lengde på mobiltelefonnummer (8 siffer). Hvis feilen vedvarer, vennligst kontakt banken og oppgi feilkode C290.

For utfyllende informasjon kan du lese mer på BankID.no