BankID på mobil

  • Enklere tilgang til nettbanken
  • Mobilen fungerer som kodebrikke
  • Logg inn i nettbanken for å betale regninger med mobilen
Aktiver i nettbanken
Bruk mobilen som din kodebrikke når du skal logge deg inn i nettbanken.

Har du mobilen med deg, har du alt du trenger for å gå i nett- og mobilbanken for å betale regninger. Det er et fleksibelt alternativ når du er på farten og kodebrikken ikke er for hånden.

Selv om du får deg BankID på mobil, kan du selvsagt bruke BankID med kodebrikken når du har lyst.

Slik får du BankID på mobil

Gå i nettbanken din og aktiver BankID på mobil. Det tar bare noen minutter og BankID på mobil er klar til bruk med det samme.

Ta fortsatt vare på kodebrikken

Det er viktig at du fortsatt tar vare på kodebrikken. Du kan få bruk for denne når du skal:

  • Signere dokumenter
  • Bestille ny BankID på mobil
  • Logge inn i nettbanken uten mobilen

* Merk at din teleoperatør kan ta betalt for bruk av BankID på mobil. Kontakt teleoperatør for nærmere informasjon.

Hva er innlogging med BankID?

Er du en av dem som ikke forstår forskjellen på innlogging i nettbanken med og uten BankID? Da er du ikke alene. Sjekk ut videoen og lær mer om kodebrikker, BankID og innlogging i nettbanken.

Har du ikke BankID i dag og ønsker å bestille, gjøres dette i nettbanken.

Spørsmål og svar

Bør jeg bruke BankID-app?

Har du mobilen med deg, har du alt du trenger for å logge deg inn i nettbanken. Det er et fleksibelt alternativ når du er på farten.

BankID-appen finner du i App Store eller Google Play. Du må ha iOS12/Android 6 eller nyere for at appen skal fungere. Last ned og aktiver appen ved å identifisere deg med din eksisterende BankID fra Landkreditt Bank.

Steg-for-steg: Slik aktiverer du BankID-app med BankID på mobil eller BankID-app med kodebrikke

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Mitt SIM-kort støtter ikke BankID på mobil

Kontakt din teleoperatør og be om nytt SIM-kort.

Du kan ikke bestille BankID på mobil til ditt tvillingkort (SIM-kort).

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Må jeg aktivere BankID-app på nytt, ved bytte av mobil eller SIM-kort?

BankID-appen er ikke knyttet til ditt SIM-kort, så du trenger ikke å aktivere BankID-appen på nytt når du bytter SIM-kort.

Bytter du telefon må du aktivere BankID-appen på nytt på den nye telefonen. Har du BankID-appen på den gamle telefonen, så kan du bruke den til å aktivere BankID-appen på den nye telefonen.

Slik gjør du det:

  1. Last opp BankID-app på ny telefon
  2. Aktivér BankID-app på ny telefon med BankID-appen på din gamle telefon
  3. Nå er BankID-appen klar på din nye telefon.

BankID-appen på din gamle telefon vil bli deaktivert når du aktiverer BankID-app på din nye telefon. 

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Hva betyr feilkoden ved bruk av BankID på Mobil?

C161: Tjenesten ikke lenger er aktiv, og du må opprette BankID på Mobil på nytt. Dette gjør du i nettbanken.

C167: BankID på mobil er sperret, og du må opprette BankID på Mobil på nytt. Dette gjør du i nettbanken.

C302: Generell kommunikasjonsfeil. Vent 5 minutter og prøv på nytt.

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!