Hopp direkte til innhold

BankID på mobil

  • Enklere tilgang til nettbanken
  • Mobilen fungerer som kodebrikke
  • Logg inn i nettbanken for å betale regninger med mobilen
Aktiver i nettbanken
Bruk mobilen som din kodebrikke når du skal logge deg inn i nettbanken.

Har du mobilen med deg, har du alt du trenger for å gå i nett- og mobilbanken for å betale regninger. Det er et fleksibelt alternativ når du er på farten og kodebrikken ikke er for hånden.

Selv om du får deg BankID på mobil, kan du selvsagt bruke BankID med kodebrikken når du har lyst.

Slik får du BankID på mobil

Gå i nettbanken din og aktiver BankID på mobil. Det tar bare noen minutter og BankID på mobil er klar til bruk med det samme.

Ta fortsatt vare på kodebrikken

Det er viktig at du fortsatt tar vare på kodebrikken. Du kan få bruk for denne når du skal:

  • Signere dokumenter
  • Bestille ny BankID på mobil
  • Logge inn i nettbanken uten mobilen

* Merk at din teleoperatør kan ta betalt for bruk av BankID på mobil. Kontakt teleoperatør for nærmere informasjon.

Spørsmål og svar

Bør jeg bruke BankID på mobil?

Har du mobilen med deg, har du alt du trenger for å logge deg inn i nettbanken. Det er et fleksibelt alternativ når du er på farten og kodebrikken ikke er for hånden.

Du kan enkelt aktivere BankID på mobil i nettbanken.

Steg-for-steg: Slik aktiverer du BankID på mobil

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Mitt SIM-kort støtter ikke BankID på mobil

Kontakt din teleoperatør og be om nytt SIM-kort.

Du kan ikke bestille BankID på mobil til ditt tvillingkort (SIM-kort).

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Må jeg bestille BankID på Mobil på nytt, ved bytte av mobil eller SIM-kort?

BankID på Mobil er knyttet til ditt SIM-kort og du kan fint bytte mobil uten å måtte bestille dette på nytt. Det er først ved bytte av SIM-kort at BankID på Mobil må bestilles på nytt.

Slik gjør du

  1. Logg inn i nettbanken, velg påloggingen med eller uten BankID. Ved pålogging med BankID må du benytte BankID fra Landkredit Bank.
  2. Velg BankID på Mobil under Mobile tjenester
  3. Bestill BankID på mobil

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!

Hva betyr feilkoden ved bruk av BankID på Mobil?

C161: Tjenesten ikke lenger er aktiv, og du må opprette BankID på Mobil på nytt. Dette gjør du i nettbanken.

C167: BankID på mobil er sperret, og du må opprette BankID på Mobil på nytt. Dette gjør du i nettbanken.

C302: Generell kommunikasjonsfeil. Vent 5 minutter og prøv på nytt.

Fikk du svar?

Takk for tilbakemeldingen!