Logo Landkreditt

Landkreditt endrer logo og profil

- Med denne endringen får vi en moderne logo og profil, som også er tilpasset våre digitale løsninger og behov, sier digital- og markedssjef Petter Remen Hanssen.

- Med denne endringen får vi en moderne logo og profil, som også er tilpasset våre digitale løsninger og behov, sier digital- og markedssjef Petter Remen Hanssen.

Landkreditt har hatt samme logo og profil siden 2008, og selv om noen tilpasninger er gjort underveis, var tiden nå moden for en større profilendring. 

For de siste årene har Landkreditt gått fra å være en bank med et forvaltningsselskap til å bli et finanskonsern, som også tilbyr både forsikring og eiendomsmegling.  

- Med flere datterselskaper på plass er det nå viktig å bygge en helhetlig profil som passer alle våre forretningsområder, og gjør oss til et felles Landkreditt, forteller Hanssen. 


740c488_Petter-Remen-Hansen.jpg

Digital- og markedssjef, Petter Remen Hanssen gleder seg til å lansere ny logo og profil for Landkreditt i tiden fremover.

Gradvis utrulling 

Den nye logoen vil fremover dukke opp i stadig flere kanaler og flater, og utrullingen vil skje gradvis. Dette gjøres hovedsakelig for å bruke interne ressurser på en best mulig måte, men også for å gjøre endringen uten unødvendig store kostnader. 

- Vi har valgt en gradvis utrulling der vi tar i bruk nytt design over en periode. Dette gjør at du etter hvert nå vil se vår nye profil på flere og flere flater. Ny profil på landkreditt.no og nettbanken vil rulles ut før sommerferien, røper Hanssen. 

Landkreditt kan dermed sees i både gammel og ny drakt de neste månedene, og hovedendringene vil skje frem mot sommeren.  

Profilendringene gjøres i samarbeid med reklamebyrået Good Morning Naug som står for selve designet og utviklerselskapet Epinova som bidrar på utvikling av nettsiden. 

- På nettsiden gjør vi også mer strukturelle endringer som gir et mer moderne utseende og bedre brukeropplevelser. Vi har sammen med våre samarbeidende byråer og partnere kommet frem til noe som vi er veldig fornøyde med og som passer dagens moderne Landkreditt godt, så dette gleder vi oss veldig til å ta i bruk, vise frem og jobbe videre med, avslutter markedssjefen.