Hopp direkte til innhold

Pass godt på kodebrikken din

Det finnes mange gode grunner til å ta godt vare på kodebrikken. Her er noen av dem.

Bruker du BankID på mobil, er det kanskje lenge siden sist du brukte kodebrikken. Men det betyr ikke at du ikke lenger trenger den.

Du trenger kodebrikke...

  • Hvis du er uheldig og mister, eller får ødelagt din mobiltelefon. Da må du logge deg inn i nettbanken med kodebrikke for å aktivere BankID på mobil på nytt.
  • Hvis du bytter mobiloperatør og SIM-kort. Da har du ikke lenger BankId på mobil, og du må logge deg inn i nettbanken med kodebrikke for å aktivere BankID på mobil på nytt.
  • Hvis du bytter mobilabonnement. Da må du aktivere BankID på mobil på nytt ved å logge deg inn i nettbanken med kodebrikke.
  • Hvis du taster id-pin feil for mange ganger. Da blir BankID på mobil sperret, og du må logge deg inn i nettbanken med kodebrikke for å aktivere tjenesten på nytt.
  • Hvis du befinner deg i et område med ustabil/dårlig dekning. Da vil kanskje ikke BankID på mobil virke, men du kan likevel logge deg inn i nettbanken med kodebrikke.
  • Hvis mobiloperatøren din har driftsproblemer som gjør at du ikke får ikke benyttet BankID på mobil. Da kan du likevel logge deg inn med kodebrikke.

Har du ikke kontroll på hvor kodebrikken din befinner seg? Eller har du glemt passordet? Kontakt kundeservice på 23 00 08 00.