Bruker du BankID på mobil eller BankID-app, er det kanskje lenge siden sist du brukte kodebrikken. Men det betyr ikke at du ikke lenger trenger den.
Du trenger kodebrikke...
- Hvis du er uheldig og mister, eller får ødelagt din mobiltelefon. Da må du logge deg inn i nettbanken med kodebrikke for å aktivere BankID på mobil/BankID-app på nytt.
- Hvis du bytter mobiloperatør og SIM-kort. Da må logge deg inn i nettbanken med kodebrikke for å aktivere BankID på mobil på nytt.
- Hvis du bytter mobilabonnement. Da må logge deg inn i nettbanken med kodebrikke for å kunne aktivere BankID på mobil på nytt.
- Hvis du taster id-pin feil for mange ganger. Da blir BankID på mobil/BankID-app sperret, og du må logge deg inn i nettbanken med kodebrikke for å aktivere tjenesten på nytt.
- Hvis du befinner deg i et område med ustabil/dårlig dekning. Da vil kanskje ikke BankID på mobil/BankID-app virke, men du kan likevel logge deg inn i nettbanken med kodebrikke.
- Hvis mobiloperatøren din har driftsproblemer som gjør at du ikke får ikke benyttet BankID på mobil. Da kan du likevel logge deg inn med kodebrikke.
Har du ikke kontroll på hvor kodebrikken din befinner seg og trenger en ny? Kontakt kundeservice på 23 00 08 00.
Har du glemt passordet ditt, er dette også noe kundeservice kan hjelpe deg med, eller du kan fikse selv på innloggingssiden til nettbanken.