Hvorfor ber vi om ditt samtykke?

I disse dager sender vi ut en SMS til kundene våre hvor vi ber om et samtykke. Men hva er det egentlig vi ønsker ditt samtykke til?

Som kunde i Landkreditt kan du få fordeler på tjenester i hele konsernet. Kanskje er du interessert i våre gode forsikringer? Eller vil du vite mer om fondssparing? God informasjon om deg som kunde lar oss forstå deg bedre og foreslå produkter og tjenester vi tror du vil like.

Derfor sender vi i disse dager ut en SMS, hvor vi ber deg om ditt samtykke til at vi kan sende deg markedsføring som er tilpasset deg og kundeforholdet ditt i digitale kanaler.

Dette betyr ikke at vi kommer til å kontakte deg oftere enn vi gjør i dag, eller at vi kommer til å fylle opp innboksen din. Det betyr bare at vi kan klare å sende informasjon som oppleves som aktuell og nyttig for deg.

Papirfrie kunder

Er du forsikringskunde hos oss, ber vi spesielt om samtykke for å gjøre deg til det vi kaller en papirfri kunde. Det vil si at du fremover vil få dine forsikringsdokumenter, fakturaer og brev elektronisk. På den måten vil du også unngå gebyrer på papirfakturaer, i tillegg til at du sparer miljøet.

Du bestemmer

Med personopplysninger mener vi opplysninger om deg som navn, adresse eller fødselsnummer. Om vi skal kunne kommunisere med deg elektronisk, trenger vi for eksempel personopplysningen e-postadresse.

Dine personopplysninger er dine, og det er du som bestemmer over dem. Du skal føle deg trygg på at dine personopplysninger ivaretas på en god måte her hos oss. Vi vil aldri selge informasjonen til andre, og du kan når som helst endre samtykket ditt.

Takk for at vi får kommunisere med deg elektronisk.