Hopp direkte til innhold

Hvor er kodebrikken din?

Benytter du deg mest av BankID på mobil, har det kanskje gått en stund siden sist du brukte kodebrikken. Nå kan det være ekstra lurt å sjekke at du vet hvor den er.

Telenor er i gang med en teknisk oppgradering av sin infrastruktur. Denne vil påvirke deg som har BankID på mobil med Telenor, eller en av de øvrige operatører i Telenors nett, som teleoperatør.

Oppgraderingen gjør at du i løpet av høsten må bestille din BankID på mobil på nytt, dersom du fortsatt ønsker å bruke BankID på mobil. Da kan det bli nødvendig å bruke kodebrikken.

Derfor oppfordrer vi deg til å gjøre de første forberedelsene allerede nå: Sjekk hvor du har kodebrikken.

Finner du ikke kodebrikken, kan du kontakte kundeservice på 23000800 for hjelp. Utsendelse av en ny kodebrikke tar 3-5 virkedager fra bestillingen kommer inn.

Hvorfor er det viktig å passe så godt på kodebrikken?

Unngå sperret BankID på mobil

Du som har BankID på mobil fra Landkreditt Bank, vil få en nærmere informasjon når det nærmer seg tid for å gjøre den nye bestillingen.

Har du BankID på mobil fra en annen bank, vil denne banken gi deg den informasjonen du trenger.

Manglende bestilling vil gjøre at din BankID sperres. Hvis du fortsatt ønsker å bruke BankID på mobil, er det viktig at du gjør bestillingen når tiden er inne.