Hopp direkte til innhold

Vi oppdaterer informasjonen om deg

Myndighetene har bedt alle banker om å oppdatere informasjonen om sine kunder. Det betyr at du kan få spørsmål som oppleves som uvanlige.

I tiden fremover vil du når du logger inn i nettbanken bli møtt med spørsmål fra banken. Dette gjør vi for å få forsikre oss om at informasjonen vi har om deg er oppdatert.

Årsaken til dette er at myndighetene har bedt alle norske banker om å ha kjennskap til hvordan kundene benytter bankens produkter og tjenester, og formålet med kundeforholdet.

Nødvendig

God kunnskap om deg som kunde og din bruk av finansielle tjenester er derfor nødvendig. 

I banken har vi et ansvar for å blant annet bekjempe svindelforsøk, ID-tyveri og økonomiske kriminalitet som skatteunndragelse, hvitvasking og terrorfinansiering. Informasjonen vi innhenter skal registreres og oppdateres gjennom kundeforholdet.

Oppdatert informasjon

Spørsmål du kan få går på bruk av banken, statsborgerskap og fødeland, om du har midler/egenkapital som skal plasseres i banken. Alle våre kunder vil med jevne mellomrom oppleve å få disse spørsmålene. I tillegg kan det hende at vi vil kontakte deg for å få oppdatert informasjon om legitimasjon.  

Ved å svare på våre spørsmål, hjelper du oss med dette arbeidet. Informasjonen du deler behandles konfidensielt og i henhold til bankens taushetsplikt.