Hopp direkte til innhold

Nye tjenester i mobil og nettbank

Både i mobil - og nettbanken din finner du nå flere nyttige funksjoner som vil gjøre din bankhverdag lettere. Du kan blant annet foreta straksbetaling.

Tidligere har betaling mellom ulike banker tatt opptil ett døgn, hvor pengene har gått ut av kontoen på fire faste tidspunkter i løpet av dagen.

Med tjenesten straksbetaling som du nå finner i mobil og nettbanken, kan du imidlertid raskt betale til personer som er kunder i andre banker. Velger du straksbetaling er beløpet du betaler disponibelt på mottakers konto med en gang betalingen er utført.

Maksimalt kan det overføres 500.000 kroner via straksbetaling. Du krysser av i «Benytt straksbetaling» dersom mottaker kan ta i mot straksbetaling. Straksbetaling koster kroner 5,- per betaling.

Det har også kommet flere andre nye tjenester i nettbanken:

Vedlegg i kundemeldinger

Du kan nå sende oss vedlegg direkte fra nettpostkassen.

Sperre kort i mobilbanken

Dersom kortet ditt blir borte, stjålet eller glemt; må du sperre kortet så raskt som mulig. Det kan du gjøre enten i mobilbanken eller nettbanken. Dersom du er usikker på hvor kortet ditt er, men ikke tror det er stjålet eller mistet, kan du sperre det midlertidig. Når du vil fjerne sperringen igjen, kan du enkelt gjøre det i nettbanken eller mobilbanken. Dersom kortet ditt har blitt stjålet, ødelagt eller er mistet, kan du bestille nytt kort. Dersom du ønsker å avslutte kortavtalen, kan du også gjøre dette i nettbank og mobilbank.

Nytt i betalingsbildet

Nedtrekksliste i Fra-feltet i betalingsbildet vil nå inneholde saldo på konto.